saker kan förändrats när du minst anar det

Vi hade plockat svamp, ute i skogen,
jag plockade svamp med er men åt själv den inte..
vi satt vid tvn och gjorde varma mackor i ugnen,
jag gillar inte svamp - jag hade bara plockat det
ändå för skojs skull & för att vara lite social..
Brorsan var hos mormor och morfar, jag var duktig
och smakade på lite svamp på mackan. Allt var som
vanligt - verkligen allt, så som det alltid hade varit,
precis på det sättet, tills dagen efter. Jag hade aldrig
kunnat ana någonting, jag måste ha varit riktigt dum
som inte fattade ett piss? Men nej, allt var precis
som vanligt.. sen gick jag och la mig..
Vakna.. kollar, hallå? vad är det som pågår här..
1,2,3 POFF så fick man veta sanningen.
1,2,3 POFF så var ingenting som förr längre..
då:
1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004
2005 2006 2007..
nu:
2008, 2009, 2010, 2011 snart 2012, för att
året efter det bli 2013 osv.. saker och ting förändrats,
det kan vara små saker & det kan vara stora saker..
små saker kan kännas stort.. stora saker är stort,
men väldigt lite om man jämför med vad andra har
varit med om, det finns alltid folk som har det värre
& folk som har det bättre. That's it.
världen är orättvis, that's it..
man ska ta vara på varje dag som om den är den
sista - och hela tiden vara beredd på att vad som
hälst kan hända. Både bra saker & dåliga saker..
hahaha dagiiis, gamla góa tider..
tror man ska ta vara på sin ålder oxå.
när du är 5 är du 5 när du är 17 är du 17 osv..
Lev i din ålder, du är bara din ålder en gång, alla andra
åldrarna kommer!

Kommentarer
Postat av: Liz.

Allting förändras vare sig det är något bra eller ej.

Det kommer en ny dag, så man ska inte gå å grubbla på det som hänt. [;

2011-11-20 @ 18:56:38
URL: http://biatchname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0