de jobbigaste jag någonsin har gjort.. men ett riktigt äventyr!


de jobbigaste jag någonsin - rent fysiskt alltså, (eller ah jag är ganska bra
på att blanda ihop fysik och psykiskt så jag venne , men de jobbigaste
är LÄTT detta assåå. Vintern 2010 - kortvasan.
jag har alltid åkt skidor typ, sen jag var liten så har hänkat på
till skidställen osv, tävlade i skidåkning när jag var yngre, dock så började
jag tycka att det var så tråkigt så jag slutade att träna.. men min brorsa
fortsatte - och gör fortfarande och han skulle åka kortvasan, de får man
göra när man är 12 och när han var 12 åkte han den för fösta gången,
jag hade hänkat på osv, inte att köra, åkte en annan typ 4 km tävling
(haha lagom för mig) men aa jag är typ envis som en tjur så självklart
hade jag bestämt mig för att jag också skulle åka kortvasan när jag
hade åldern inne, fast jag egentligen tyckte det var tråkigt att åka skidor,
haha lol, lite kul ibland bara.. så jag gjorde det februari 2010 när jag var 12 år.



Jag tränade inte ens längre, innan dethär loppet
hade jag knappt åkt något skidor på hela sässongen, jag åkte lite typ med
mamma/pappa någon gång i Tobo spåret , orkade typ bara åka 2 varv elr nåt
och usch vad jag ångrade att jag hade anmält mig till detdär jävla loppet.
sen så blev det dags, typ hur otränad som helst stod jag där, med vallade skidor
och pjäxorna på. faktiskt så var jag taggad när man väll stod där, sen åkte första
startledet iväg, startkled efter startled så var det dags för mitt startled.. och iväg!
det var kul, jag var taggad men tror jag drog på lite för mkt i början,
blev väldigt trött, redan när jag var vid första kontrollen, hade bestämt mig att
jag skulle dricka vid varje tillfälel ist för att dissa och satsa på en bättre tid, för
annars hade de verkligen inte funkat att ta sig till mål.


jag var så trött, men jag fick
bara inte hoppa av, jag skulle fan till Mora.. 1 mil, 1 och en halv mil, 2 mil, 2 och en
halv mil. Kilometer efter kilometer, sen ser man I km skylten - oh my good vilken
lycka.. kan säga att ungefär i mitten någon gång var jag astrött, jag bokstavligen
gick nästan på skidorna.. och jag brukar aldrig gilla vanlig mjölk choklad, men så
stod Ok borgarna där - så fick jag en chokladbit och det var nog det godaste jag
någonsin har ätit.. och en bananbit och dricka... då fick jag en riktig kick!
det var kul, men jävligt jobbigt emellanåt, eller a hela tiden men mer jobbigt
ibland osv , när man kom in på upploppet och såg Mora målet kände man lycka..
Bilden ovan är från upploppet - vilken jävla känsla alltså, in i mål, dricka
och ta av sig dedär jävla skidorna haha, alltså shiit, men upploppet slår allt,
att glida in under Mora målet efter 3 mil otränad på skidor är en sån jävla känsla..!


Jag ångrar inte att jag var med, även fast det ärligt talat var en riktig pina ett tag,
men det känns skönt att det är gjort, haha, de var jobbigt - men oxå en riktig upplevelse :)
fatta känslan att komma in i mål efter Vasaloppet, 9 mil på skidor förfan..
nä men jag kmr inte göra dethär igen, men jag är glad att jag har gjort det en gång! ;)


hahaha assså bjuder på denhär 100 %
de var när jag var framme, haha trött är nog bara förnamnet..
ful oxå för den delen HAHAHAAH jag dör!


Kommentarer
Postat av: Liz.

Syns att du är trött.. xD Men så gullig så!

2011-11-24 @ 19:37:59
URL: http://biatchname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0